tisdag, november 18, 2008

Upp till bevis.

Ja, nu skall jag sättas på prov i tio dagar.
Ensam med barnen, som dessvärre är lite småkrassliga och inte på topphumör, i tio dagar.
Kärleken skall åka till Etiopien med jobbet.
Kul för honom. Undrar när jag ska ha semester?

Hmm.

Jag är lite för novembertrött och sliten för att samla ihop tålamod till tio dagar.
Men jag har insett min begränsning och fyllt dessa dagar med besök.
Först ut är min kära mamma, som ställer upp i vått och torrt, hon blir min helgräddare.
Sen är det fina farmors tur, tisdag till torsdag. Skall bli superskoj att hon är här med oss. Stor har längtat i flera veckor.
Och vips har det gått tio dagar. Jippi.

Jag kommer att längta efter honom varje dag men det skall bli härligt!
Tänker på lyckan när han kommer hem igen.
Jag längtar redan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!
Jag har just varit i Göteborg i sex nätter - jag är en mycket bättre mamma än innan jag åkte! Din tid kommer också, vänta bara. Tveka inte att ringa om du vill ha sällskap eller avlastning! Jag beundrar dig,du kommer fixa det. Kul med Etiopien.
Som sagt - HÖR AV DIG, om du vill.
Kram kram Paulina

Hökis sa...

TACK! Du e en toppen vän! Skönt för dig med uppladdning av batterier i Gbg. Kraam