lördag, december 27, 2008

1½ dygn i Hälsingland

Vi var hemifrån i 1½ dygn.
Det kändes som att vi var borta i en vecka.
Vi lyckades klämma in besök på inte mindre än fyra ställen.
Det blev en hel del åka bil och det är ju lite drygt dessutom har jag gått och blivit åksjuk.
Jag som alltid har kunnat läsa när jag åker bil.
Men no more.
Efter graviditeterna har det blivit så här men jag måste säga att om det var priset jag måste betala så var det värt det ;)
Jag har ju fått tjockare hår också ,det får väl räknas som ett plus.

Vi var hos mormor och morfar tillsammans med 24 andra och ändå saknades sju stycken (tror jag) för att vi skulle vara fulltaliga.
Kul att träffas var det ialla fall.

Det bar av till Pappsen där vi åt en god middag, lekte, lyssnade på gamla vinylskivor.
Vi pratade till halv två. (två dagar i rad, uppe till 1.30. det är nog rekord sedan vi fick barn)
Somnade som små lammungar.
Min gamla granne kom förbi, med sin lilla knodd, och sa hej. Roligt att träffas igen.

Åkte till min äldsta brorsan för att kolla in hans blivande bryggeri och för att äta grötlunch.
Var kul att se vad han håller på med och att han sedan kan brygga större volymer än vad han gör nu. Det är han värd. Gott blir det det han gör också.

På väg hem stannade vi till hos Farmor.
Stor var hungrig. Hon äter nämligen inte gröt.
Klart att farmor bjöd på mat.

Mätta och belåtna åkte vi över skogen och hem till Dalarna!

Borta bra men hemma bäst!

Inga kommentarer: