tisdag, februari 17, 2009

Det är mycket nu

I dag har här inte hunnits slösurfa.
Fina farmor har kommit och hon
sätter mig i jobb, eller hon får mig att göra saker
för annars får jag dåligt samvete. (Därav ingen
vidare uppdatering av blogg)
Hon som är över åttio år kan väl inte hinna mer
än jag som är 32...
Tyvärr verkar det så.
Är jag lat då?
Näe det tycker jag inte, det är bara det att
allt går lite långsammare för mig
för jag har ju lite annat att stå i också, blogga
kolla på TV, surfa, blogga....
Ja ni fattar.

Hursomhelst är jag inte lika rastlös som Farmor
men jag ser nu var min fars jag-kan-inte-sitta-still
kommer ifrån.
Kanske kommer detta piff och fix med åldern
eller ska jag bara bita i det sura äpplet och erkänna
att jag bara, helt enkelt, är jävligt lat???

1 kommentar:

Anonym sa...

Behöver ju inte kallas lat......