söndag, februari 22, 2009

Myys


I går var en toppen dag.
Jag och Stor blev skjutsade ner till stan.
Vi hängde runt på hennes villkor
men med mina förslag.
Hon köpte en finklänning att ha på kalaset i dag.
Rosa kina- thaiinspirerad, söt som socker blev hon.
En Hello Kitty mössa
Brallor till Liten
Brallor till Stor
Strumpor till mig
Schyssta jättelånga, benvärmare till mig
Sen fikade vi.

Stor fick bestämma.
Glass till lunch blev det. Gött.
Vidare och köpte linnen till mig på Gina.
Köpte fel storlek så det är bara att byta.
Gick vidare och köpte födelsedagspresent till
en fyraåring, inte det lättaste.
Jag köpte en blus/skjorta, får se om jag använder den
jag ska försöka, den var såå snygg.
Vi åkte buss hem.
Kär åkte och jobbade i Borlänge.
Jag och Stor fortsatte alltså att ha mysigt hela kvällen.
Åt parisare till middag (korvhamburgare för er som inte vet)
Gjorde dip på youghurt och rivna rödbetor och vitlök.
Smarrigt.
Melodifestival.
Stor fick somna i soffan. (men det gjorde hon inte utan
somnade i min säng istället)
Liten skötte sig bra, sov mest.
Jag frågade Stor vad som varit bäst med dagen,
hon sa:
När jag pusslade med pappa!

Blåst på konfekten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA, dom är väl uuuunderbara, otack är världens lön! Vilken mysdag! Jag menar - lite pussel är ju aldrig fel;-) Jag brukar fråga Sonja på kvällen om vad som varit bra och dåligt under dagen. Att leka med Ollis (bästis på dagis) brukar vara bäst, även om hon inte varit på dagis:-)En kpompis beskrev hur hon varit hemma en dag med sin febersjuka femåring och verkligen pysslat om henne och ägnat sig åt henne till 100%, på kvällen sa lillan att det varit den värsta dagen i hennes liv. Det är ju så klart jobbigt med feber, men det är ju inte så uppmuntrande att höra-

Hökis sa...

Jag vet... Kunde knappt hålla mig för skratt:) Men men.. på't igen bara. Det var en otroligt fin dag i alla fall