tisdag, mars 03, 2009

Skit

Det finns inte så mycket som jag irriterar mig på
MEN en sak stör mig extra mycket.
Nu när det är vinter ännu mer för nu syns det ju.
Hundskiten!
Hundbajsar överallt.
Äckligt.
Idag när jag gick hem från lämningen på dagis
var jag tvungen att väja för bajs som låg
MITT på gångbanan, två gånger.
Jag menar mitt i vägen???!!!
Hur tänker man som hundägare??
Inte alls tydligen.
Hur svårt kan det vara att plocka upp?
Eller de som plockar upp i påse men sen
slänger påsen på backen.
Va fan, de har ju gjort jobbet varför inte bara
slänga i papperskorgen som, förmodligen,
står fem meter därifrån.

Böter mina vänner, riktigt höga böter
Bajsböter. Det skulle va bra.
En kommunnisse/a som glider runt och spionerar
i parker och på gångstråk...
Fotar i smyg.
Som fartkamerorna...

Mer hyfs vill jag se!

/ Surtanten

Inga kommentarer: