tisdag, juni 30, 2009

Varning för långt inlägg!

Shit vad jag känner mig stolt över mig själv.
I did it liksom!
Jag var defenitivt inte bäst på att häva sladdar
men jag tyckte att det var kul att köra bil och
ville inte åka därifrån.
Men vi tar det från början.
7.30 var jag på körskolan för en lektion i Manöverbana.
6 koner slalom.
tvärstanna.
Backa runt.
Slalom tillbaka.
Under 40 sekunder annars klarar du dig inte.
Men Jag slapp det.
LärarLasse hade tydligen bestämt sig för
att jag fixade det så det blev stadskörning i stället.
Gick ganska bra.
Blir nervvrakig i cirkulationsplatser med mycket trafik.
Glömmer att andas blir stel som en pinne och kantig körning.
Inget bra alls.
Men men..
Sen var det dax.
Jag var jätte pirrig.
Jag och tre 20åriga grabbar i bästa gasaråldern
kördes till trafikövningsplatsen.
En av killarna tog sitt ansvar som frivillig på manöverbanan!!!
Tack för den!
Min nervositet lade sig en aning.
Vi fick kolla in en trist ppt presentation.
Sen gå in i "intrycket"
Vi fick känna på hur det är att krocka i 7km/h, faktiskt inte så trevligt.
Sitta i en bil som voltar, hamnar på taket och vi skulle
knäppa loss oss och klättra ur.
Som att vara på Grönan.
Sen ut på banan.
Körde i olja.
Sladdade.
Försökte häva sladdar, med mindre lyckat resultat.
Blev bättre och bättre.
Väja för hinder.
Köra i hala kurvor.
Sen tillbaka i lektionssal för avslut av dagen och
sammanfattning i form av ppt igen.

Det närmar sig nu!
Riskettan klar!
Risktvåan klar!

Jag känner mig så glad!
Jippiiiiiiiiiiii!

2 kommentarer:

Ting sa...

Hjälp.
Backa i slalom.
Det klarar nog inte jag.
Inte utan att köra över koner iallafall.
Jag kommer inte klara Risk tvåan känns det som.

FAN vad duktig du är!!!

Hökis sa...

Åh, nej.. du missförstog mig.. jag fick backa runt och köra slalom framåt igen. Men när jag övade med Kär så backade jag slalom, han är hård men rättvis.
Joo du kommer klara det galant. Det var så kul. Spinn loss bara!