torsdag, juli 16, 2009

Bekännelse

Hej jag heter Hökviken och jag är hypokondriker.
Eller Kär säger det, jag kan gå med på att
jag är lite-lätt-hyppo.
Alltid är det nåt.
Jag har, förjämnan, ont i vänster hälsena.
Den är svullen
(pappa har sagt att det faktiskt är så och han är sjukgymnast :)
Lider av, en odiagnostiserad, lite-lätt-magkatarr.
Kanske har jag diskbråck eller skit ont i ryggslutet iaf,
Kär säger att jag har dåligt tränade magmuskler.
Så fort nån säger magsjuka mår jag illa och äter
snabbt några vitpepparkorn och blir inte sjuk:)
Liten får en blåsa.
Genast tror jag att det är Svinkoppor eller
vattkoppor eller nåt annat läskigt.
Vi i familjen mår inte hundra.
jo men kanske vattnet är dåligt, vi har egen brunn,
jaa vi har tagit prover men det kanske är annat nu,
det har ju varit så varmt.
Nån hostar- halsfluss??

Kär är aptrött på min neurotiska läggning det har gått
så långt att han äälskar att ge hintar om olika
sjukdomar som jag genast spinner vidare på.
Jag VET att han driver med mig men kan ändå
inte riktigt slappna av.

Är jag sjuk då??

Inga kommentarer: