onsdag, juli 22, 2009

Laddade batterier.

Wow vilken härlig dag.
Den började uselt med Liten
som ville upp vid femrycket, som vanligt.
Kär hade (o)turen att stiga upp idag.
Jag hade alltså sovmorgon.
Spolierad av Stor.
Åtta skrek hon surt efter mig och
jag svarade med samma härliga stämma.
Skitdag tänkte jag.
Sen ringde en fin vän och ville ut på motionstur.
JA TACK.
Vi cyklade 1,6 mil.
Under tiden ringde kär och undrade var Stors
badkläder var.
De skulle till en sjö och träffa kompisar, najs.
Jag och Karin käkade lunch hos oss.
Låg och läste.
Pratade massor och bara var.
Herreguu vad det var härligt.
I lugnt tempo.
Inget tjat.
Jag tog ett bad (i sjön)!
Familjen kom hem.
Jag kände mig laddad.
Full med kraft och framförallt:
tålamod.
Svägerkan med man kom förbi på bad.
Hon hjälpte mig att vika tvätten (tackar)
ifall det skulle bli regn när vi åkte iväg.
Vi åt middag och drog vidare till
MoP med barn.
Myste.
Lekte.
Drack vin.
Hemma igen vid nio.
Barnen somnade direkt.

Jag är fortfarande på bra humör.
Laddad.

Inga kommentarer: