fredag, augusti 14, 2009

Näst sista?

Var det det?
Den näst sista körlektionen med LärarLasse?
Han summerade så här (på en post-it lapp
som jag fick med mig hem att begrunda):

  • Val av körfält. Du sa att du funderade över vilket körfält du ska välja i just den här korsningen. Om du är osäker så skall du ALLTID välja det HÖGRA körfältet. Det gjorde du inte utan fick göra ett onödigt körfältsbyte.
  • Kantig körning= du tänker för mycket på vad som nyss hänt och vad som händer i situationen du är i just nu. Du ska TÄNKA framåt. Jätteviktigt att du löser situationen som finns längre fram . Tänk inte så mycket. Det blir kantigt då. (Eh..Tack eller va menar du??!)
  • Ej samma växel för länge (no shit Sherlock, det bara blir så...) Du skall alltså hoppa växel tidigare. (Jaha... du menar så...)
  • Hastighet på 110 väg Du måste hålla jämn fart! inte: 90, 115, 104, 95, 120 BARA 110!

Det var det han hade att säga... -Ta hem lappen och begrunda.

Jag gjorde det så klart. Så nu sitter jag här, en fredagskväll och begrundar en liten Post-It lapp som min körskolelärare skrev till mig. Dricker ett glas vin i tystnaden. Kär är på krogen. Och jag tänker på att inte tänka för mycket!

I morgon skall jag övningsköra. Långt, Bergvik here we come!

Inga kommentarer: