torsdag, augusti 06, 2009

Segdag

Eftersom vädret var så fint och folk så
smått börjat komma tillbaka från semestrar
är det lugnt.
Så lungt att det blir tråkigt.
Dagen segade sig fram.
Jag höll på att somna vid två.
Klockan stod stilla i nån timme tror jag.
Vi har ingen luftkonditionering heller så
efter lunch lämnar hjärnan in.
Det blir såå varmt och syret är som
bortblåst.
Svetten lackade på Mango idag men
jag frös och fick sätta på mig en tröja?!
Till saken hör att jag kör med Naturdietshakes
och vet att sist jag gjorde det så frös jag asmycket.
Känns inte riktigt bra.

Haft grymt sockersug Men stod emot!
(klapp på axeln:)
Inte ens en liten kaksmula.

Skönt när klockan till slut blev fyra å jag susade
hem för ett dopp i sjön.

1 kommentar:

Vi i Vickland sa...

Man vet inte vad som är bäst. Här (på mitt jobb) är det sån otrolig konditionering att man fryser utan långbyxor :-(
Man vill ju vara sommarklädd när det är sommar. Sen när man ska hem och sätter sig i bilen håller man på att smälta bort. Det är ju faktiskt sommar! upptäcker man.