tisdag, oktober 13, 2009

Det hände mig del 1

Ni skulle sett mig och BC igår.
Jag har frågat henne flera gånger om jag
skall skjutsa hem henne efter jobbet för att skryta
lite om Pärlan och hennes egenheter.
Så i går var det dags.
Vi satte oss i bilen.
Jag smällde igen bildörren.
Bilbälte på.
Nyckeln i tändningslåset.
Vred om.
Sen ingenting.
Ingenting alls.
Alldeles tyst.
Inte ens en liten harkling.
Vi började asgarva.
Jag hade glömt ebersprechern på (inbyggd kupévärmare)
vilket medfor, hör här,
batterijävlatorsk.
Jag och BC skrattade så vi tjöt.
Handfallna.
Näe men om vi skulle knuffa igång bilen då...
Nähä, det gick inte...
Vi försökte flera gånger.
Men det var tvärnit.
Vi kände oss ganska blåsta när vi sprang
runt där på parkeringen men det var en rolig
avslutning på en ganska slitig jobbdag.
Skrattade så magen krampade till slut.

BC's man fick hämta upp oss.
Jag fick skjuts till Kär som var på träning.
Hämtade upp Liten.
Åkte hem.
Hämtade upp Kär och Stor från träningen.
Vi åkte ner till jobbet och drog igång pärlan
med hederlig bogsering.

Slutet gott!

ps. i dag använde jag inte Ebersprechern.

Inga kommentarer: