söndag, oktober 11, 2009

Sådärja.

Det tål att sägas om och om igen..
Borta bra men hemma är ju bäst.
Vi har haft en hektisk helg.
Anlände Midsommarkransen 22.30
lite småprat och en öl.
Sov som en prinsessa.
Lördag förmiddag spenderade jag och barnen
på söder, jag visade var jag gått i skolan och annat skoj.
Första gången barnen åkte tunnelbana, stort, Stor
var mäkta nöjd.
Sen flyttpackade vi upp massa grejer.
Åkte tvärbana.
Jag måste säga att jag gillar de där nya plastkorten som
man skall blippa för att åka kommunalt.
Sen åt vi massa god mat.
Confiterad anka.
Jordärtskockpotatisgratäng
och sås.
Sen gudomliga moussetårtor till dessert.
Lite vin i glaset.
Lång dag.
Jag somnade på fläcken med boken över näsan.
Idag var vi ut till Sköndal och hälsade på en fin vän som
nyss köpt hus och totalrenoverar för fullt.
Vi har inte setts på flera år men känns som att det var nyss.
Samtalet tar vid där man slutade sist fast det var längesedan
Skall boka in en hel helg i Sthlm och träffa gamla kära vänner.
Boosta lite!

Nåväl.
Lång bilresa hem.
Nu sitter vi här.
Jag vid datorn och Kär i soffan framför tv:n.
Ett varsit glas vin.
Och vi njuter av att vara hemma.

Borta bra men hemma är fantastiskt!

3 kommentarer:

Sus sa...

Midsommarkransen är ju sååå fint!
Och accesskorten likaså...
Jag har ett rött =)

Hökis sa...

Jag har inte riktigt fattat det där än, såg att endel har gamla kort också. Kan ju vara att de är lite mer konservativa och gillar papper...

Ting sa...

Får man välja kort alltså?
Jag köper de gamla.
Nästa gång du är uppe i Sthlm måste vi ses!