onsdag, februari 17, 2010

Jag förstår inte

Det är en djungel med
försäkringskassans papper hit och dit.
Jag anmäler att barnet är sjukt.
Får hem en blankett som
jag skall ta med till dagis.
Personalen skall stämpla OK på
att barnen verkligen var hemma.
Sen skall jag skicka in pappret.
Efter det skall jag fylla i en begäran
om utbetalning av tillfällig föräldrapenning.
Pust.
Det blir lite jobbigt när barnen är
hemma var och varannan dag.

Nu har jag fått hem en annan blankett.
Jämställdhetsbonus.
Jag fattar ingenting.

Det bästa av allt är att
om jag fyllt i fel eller glömt att
kryssa för nånstans så kommer pappret tillbaka igen.

Virrigt.

1 kommentar:

Vi i Vickland sa...

Ja, eller som vi... barnen sjuka i två veckor. DÅ kommer alla blanketter från FK och vi upptäckte att det krävs läkarintyg efter 7 dagar!!! Vår snälla doktor Bosse fixade till det i efterhand som tur var!