söndag, april 18, 2010

Härligt med söndag

Jag är nöjd och trött efter en
härlig och full-av-aktiviteter-söndag.
Varit ute nästan hela dagen.
Bytt däck på bilen.
Klippt bort diverse pinnar
och kvistar samt en hel buske
doftchesmin (jasmin kanske det heter jag vet inte)
Slängt på kasen.
Sprungit efter Liten hundra gånger eftersom
han sticker iväg titt som tätt.
Storstädat.
Lekt i sandlådan.
Kär och Stor var och hjälpte Svärfar
att lassa däck.
De passade på att handla när de ändå var i väg.
Vi har kissat ute hela dan.
Bajsa får man göra på utedass.
Krattat.
Eldat.
Lagt undan vinterklädet och
plockat fram vårgrejer.
Jag har varit och boxat.
Skönt söndagsavslut med en kopp thé
och slösurf.

Stor sa nåt fint i dag:
-Mamma, jag tycker om dig
och du tycker om mig, så är det.

Hjärtat växer i bröstet.

2 kommentarer:

Z sa...

Gud vad härligt! En stark längtan efter ledighet och sommar växer i mig sekund för sekund!!! Men en bra helg dövar längtan lite! :-D

Hökis sa...

Värmen, allt som spirar och gror ger välbehövlig energi.
Livet är underbart just i detta nu.