måndag, januari 03, 2011

Tips på bra butik/er i Stockholm

Hej på er allihopa!

Jag behöver verkligen er hjälp.
Skall på tre vinterbröllop.
Två med Kavaj som dresscode
och ett med mörk kostym.
Jag är i stort behov av klänningar.
Här i krokarna finns inget alls.
Jo, svarta snygga blåsor men det
är liksom fel färg.
Ja, det finns ljusaprikos/hudfärgade också,
i de ser jag naken ut.
Det allra bästa vore att hitta EN klänning
som funkar till alla tre bröllopen.
Jag har sån tur att det är tre helt olika sällskap.

Tänkte mig i prisklass max 1200-1300kr, helst billigare såklart.
Ska till Stockholm i slutet av veckan och hoppas på att Ni
kan ge mig tips på butiker jag kan besöka, och
förhoppningsvis komma därifrån med en snygg feststass.

Hjälp mig nu.


PS mitt enda mörk kostym val, för tillfället, är folkdräkt.

5 kommentarer:

Sus sa...

Z är expert på det där =)
Men NK? Åhléns City har ju alla "fina" märken.

Z sa...

Shit! Nu blir jag utsedd till expert också!!!!!!!!! :-D Undrens tid är inte förbi.
Jag skulle kolla på Vila och Veromoda, de har snygga klänningar. Annars finns det en affär med sketasnygga klänningar vid Norrmalmstorg, vet du var Mc Donalds ligger? Runt hörnet där ligger den. Vid en konsthall. Men där kan det vara lite dyrare...

Hökis sa...

Bra!
Jag borde hitta nåt, hoppas jag.
Vila, ligger en butik på Söder va?
(Skall definitivt ha stegräknarn på)

Sus sa...

Götgatsbacken tror jag..
På Söder finns en hel del second hand också..

Ting sa...

HM har ju en del långklänningar.
Det blir ju lite billigare.
Buteljgrönt är snyggt!