lördag, oktober 29, 2011

Nattamat




Ostbricka.

Kom nyss hem.
Har jobbat som servitris
Det var, bra precis, tio år sedan sist.
Var faktiskt lite pirrig innan.. sitter det i ryggraden som jag tror?
Ja, är svaret.
Vad händer då?
Jo det är en middag för 120 pers.
Folkpartiet.
Vi börjar servera.
Hummersoppa med brödbit ovanpå skålen, en brödbit som hela tiden vill ramla ner i maten.
Vi börjar vid honnörsbordet.
Jag får servera första gästen, eftersom min kollega inte visste hur Jan Björklund såg ut..
Jag spillde inte ens lite på honom, kanske synd i och för sig...

Hela kvällen flöt på bra.
Jag kände mig hemma, det här är ju det jag kan och blir glad av.
Service.

Känner mig riktigt glad och boostad.
Massor av energi!

I morgon har jag träningsvärk.

Ha en fin helg nu!

3 kommentarer:

Bernike sa...

Åh, det låter underbart!!! Jag saknar oxå den där branchen. Njut av träningsvärken min vän. :)

Vi i Vickland sa...

Så, du anmälde dig på plakatet! Härligt!

Hökis sa...

Bernike: det var såå kul!!
ViV: Nej, jag vågade inte, blir för sena nätter.. Fixat via annan kompis :o)