söndag, januari 18, 2009

Hem ljuva hem

Tänk att det är så skönt att komma hem igen när man
varit bortrest. Jag var borta med Liten i fyra dagar
och det kändes som en evighet. Jag längtade som en tok
efter mina två som var kvar hemma. Skönt att vara ifrån
varandra, jag gillar att längta lite mellan varven.
Jag var hos min farmor och åt lite mat sen fikade vi sen åt
vi igen och sen var det dags för kaffe igen och så vidare.
Syftet med resan var att gå på begravning.
Min bonusmormor, som nyss fyllt 98 år,
gick bort i början av januari.
Det var ett fint avsked. Uppsluppen stämning och fina minnen.

På väg hemåt stannade vi till i Gästrikland hos min mamma.
Liten skulle träffa henne lite eftersom hon skall vara barnvakt när
jag och Kärestan ska i väg på ett hejdundrande bröllop.

Vi åkte tåg hem och blev hämtade av andra halvan av familjen.

Härligt att vara hemma igen!

Inga kommentarer: