onsdag, november 05, 2008

Myskväll

Jag har haft myskväll med Stor. Hon var så snäll och mysig, ville hjälpa till hela tiden. Det är så härligt med såna här dagar/kvällar, jag känner mig så stolt över henne, vilken fantastisk liten tjej! Vi har alltså bakat bullar och båda hade tålamod så det räckte hela baket ut. Dock glömde jag att "kanela" en av fyra degbitar så jag strödde över kanel när vi lagt i bullarna i formarna men klantarsel-jag hade ju haft vanilj på hälften så nu är det vanilj-kanelbullar. Härligt med tjejmys.



Men Liten har varit ur fas sen i går natt. Han är ett litet plåster på mig och jag blir galen.. Han bara gråter och skriker känns det som och jag blir helt rådvill. Tar det säkra för det osäkra och låter honom sova mot mitt bröst. Jag vill ha lugn och ro. Ensam hemma är jag också.. kärestan är på en mini turné men tillbaka imorgon och då vill jag ha en natt med sömn.

3 kommentarer:

Vi i Vickland sa...

Min lilla bibel är "trotsboken". Där står inte bara om trotsåldrarna utan också om det första årets sju utvecklingsfaser. Vid varje "trappsteg" kan de vara gnälliga och ha problem med mat och sömn i ca. en vecka. När jag läste den fick jag mer förståelse för gnället och hade mer tålamod, eftersom man "vet" att det är över om en vecka. Låna den på bibblan!

Anonym sa...

Va mysigt med tjejmys! Visst är det härligt att vi fått så fina tjejer? Och det är underbart när man har sådana bra dagar och känner att man är en bra mamma också. Jobbigt med plåster, men jag tror som Linda skriver, det är en fas. Vi måste ses snart! Sköt om er Kram P

Hökis sa...

Tack för omtanken. åsså var det ju det där med tålamod;-)