söndag, januari 25, 2009

Ny stass

Nu närmar det sig.
Jag ska gå på bröllop, inte mitt eget
men en väldigt god väns.
Det är fest i dagarna tre.
Ska bli jättekul.
Jag är lite nervös, jag blir lätt det
i sådana här situationer.
Prestationsångest kan jag tro att det kallas.
Nu är ju håret som det ska i alla fall.

Jag har köpt en klänning, skitsnygg.
Men den är väldigt nästan svart, kan man ha det på bröllop???
Kanske måste konsultera vett&etiketthusgudinnan:
Magdalena Ribbing.

Som vanligt när jag köper något:
Vid hemmaprovningen (jag hade tagit en ny i butiken,
inte den jag provade för den saknade en hyska)
så är den trasig!!!!
Vilket jävla skit, rent ut sagt.
Köpte den inte i stan heller utan i Borlänge.
Så tyyypiskt att detta händer mig.
Jag har ringt till butiken och de har hängt undan
den enda kvarvarande 38:an, hoppas, hoppas att den är hel.
Annars rasar väl hela min värld.

Men jag tänker på att det var tur jag provade den en
gång hemma. Om jag hade struntat i det och upptäckt
att klänningen var trasig när jag klär på mig på hotellrummet
en timme innan festen börjar..
Jag ryser och vet att jag, förmodligen, skulle grina ögonen ur mig.
Svära och inte vilja gå på festen alls.

Tur i oturen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har väl BARA TUR!! Du kommer ju i en 38:a din lyckost! Laga småfel kan man ju åtgärda men storleken är liksom inget att gröa nåt åt:-) Hoppas håret blev bra nu så du ärtiktigt nöjd. Tona håret kan man ju också åtgärda snabbt innan bröllopet, men inte storleken. Hoppas ni får det alldeles alldeles underbart på bröllop och på tu man hand. Kram