måndag, september 21, 2009

Den stora tröttheten

Var kommer den i från?
Jag är så trött.
Förra veckan somnade jag innan nio
fyra dagar av sju...
Jag tror att det är småbarnsföräldrarsyndromet.
Vi får ju liksom aldrig sova ordentligt.
Fyra i en säng som knappt räcker till för två...
Ett par fötter som trampar på näsan
vid fem rycket är inte så gulliga hur lena och söta
de än må vara under dagtid.
Eller att de söta små inte vill sova med täcke men mamma vill.
Kudden som Liten skall sova på heter inte mamma.

Jag vill sooooooooooova.
Nu:
Svenska hemmafruar i Hollywood
(och ett par tändstickor för att hålla korpgluggarna öppna)

2 kommentarer:

Paulina sa...

Jag veeet är såååå trött, måste var hösten i kombination med stökiga nätter igen.Skicka några tändstickor till mig med!

Vi i Vickland sa...

Jag är också trött fast mina små sover som grisar, vaknar inte på hela nätterna. Jag somnar ändå vid nattning (19:30) varannan kväll!
Har slutat natta, det får Mannen göra!