torsdag, september 03, 2009

I går var det en lång dag

Det hände grejer vill jag lova.
Först slet vi på jobbet.
Hade Crazy Day med galna priser.
Ganska mycket folk.
Bra stämning.
Butiken jag jobbar i stänger vanligtvis 17.00
men en dag som i går öppet till 19.00.
Jag och Bc jobbade själva från sjutton.
Softade lite.
Halvtimme innan stängning kom det in en kille
som inte var helt nykter.
Lätt rödsprängda ögon.
Lite hyperaktiv...
Och med "bilhandskar".
Konstig.
Otäck.
Han gled omkring bland hyllorna och
frågade en massa konstiga saker.
Vi var lika glada och trevliga som vanligt.
Han ringde ett samtal.
Det kom in en kille till.
Som var lite märklig.
De två gick och sneglade på varandra.
Jag och Bc började bli lite rädda.
Killarna hängde kvar.
Vårt adrenalin rusade till.
Vi ringde en kollega och bad honom komma
förbi innan aw:n och kolla att vi inte låg fastbundna
eller nerslagna nånstans.
Vi var helt säkra på att vi skulle bli rånade.
Skiträdda.
Kille2 betalade lite pryttlar.
Jag tog betalt för två pennor som kille1
skulle ha av ren nervositet. Aktiv merförsäljning :)
Kille2 kom och betalade pennorna han skulle ha.
Sen tog han ett varv till i butiken.
Så fort han gick utanför dörren låste vi så snabbt
vi kunde med hjärtat i halsgropen.
Det låter kanske inte så otrevligt men jag må
säga att det var väldigt längesedan som jag varit så rädd.
I väg på aw med bästa kollegorna!
Käkade hamburgare, drack goda välförtjänta öl
på Pitchers som nyss slagit upp portarna i stan.
Tog sällis hem med Diger.
Jag bor längst bort från stan så Diger cyklade åt ett håll och jag ett annat.
Och jag svängde av lite tidigare än vanligt.
Tänkte mig en genväg.
Ha!
Där fick jag.
Cyklade vilse och kom hem en kvart senare än beräknat.

What a day!

1 kommentar:

Paulina sa...

Jag förstår! Jag blev ju rånad när jag jobbade på Indersport, utan att veta det. dom var i kassan, long story, kan vi ta en annan gång. Men jag fattar känslan!! Tur det gick bra.