onsdag, september 23, 2009

Kan det ha med hårfärgen att göra?

Jag hämtade upp barnen vid Kärs
träningslokal i måndags.
Vi åkte hem.
Stor visade mig maten de ätit.
Tomatsås med bacon och vitlök.
Sen så låter det så här:
Jag: Men vad hade ni till då?
Stor: Ingenting.
Jag: Men nånting mer måste ni ha ätit?
Stor: Näe.
Jag: Men ni åt väl inte bara sås?
Ni hade väl ris eller pasta till?
Stor: Näe.
Jag: Nähä.

Här tänker jag att det är ju jävligt märkligt,
Kär kanske tänkte GI eller nåt...
Så jag åt sås, majs och en macka eller det blev nog fyra mjukmackor...

De andra hade ätit ravioli.
Kär hade varit snäll, fixat lite mat till mig
så att jag skulle slippa laga mat när jag kom hem.
Han glömde säga att jag skulle koka pasta till.
Det kunde jag ju tydligen inte räkna ut själv.
Lyssnade på fyraåringen.
Tillit.

Fan vilket ärkenöt.
Och min hårfärg är sommarblond :o)

1 kommentar:

Vi i Vickland sa...

Ingenfara! Syrrans ex stekte leverbiff åt barnen och serverade med lingonsylt. Han trodde det var som blodpudding! Han hade svart hår!