torsdag, mars 25, 2010

Det går runt

De senaste veckorna har sugit
all must ur mig.
Jag har vabbat barn minst en gång varje vecka.
Kär har slitit på med jobb och turné.
Vi har inte setts mycket alls.
Det har varit grymt mycket på jobbet också.
Det har inte hjälpt att jag varit borta heller.
Högarna har växt och det är svårt att komma
ner till botten när jag blir dagisringd hela tiden.
Nu tror vi att Liten är känslig mot laktos eller nåt i alla fall.
Han kan inte ha magsjuka hela tiden, helt omöjligt tycker jag.
Vi har köpt hem laktosfritt nu och skall prova ett tag.
En sak , som ger lite kraft, har jag kommit i gång med igen:
tre gånger i veckan träningen.
grymt nöjd med den.

Nu skall vi hålla oss friska resten av våren.
Humöret skall på topp.
Pepp pepp!

4 kommentarer:

Ting sa...

Det är jobbigt när det är så där stressigt i livet.
Skönt att du kan ladda batterierna med träning iallafall.
Hoppas det löser sig med grabben och att ni får vara friska i fortsättningen.
Peppkram!

Sus sa...

Usch...drygt...
Men det finns i alla fall en massa goda laktosfria produkter nu.

Vad gör maken? Musiker?

Hökis sa...

Tack för pepp :o)
Och det är tur att det finns bra produkter och enkelt att komma över dem.
Sus: Just nu belysningsmästare i vanliga fall scenmästare. Han gör både och den här produktionen för han som är scenmästare nu hajjar inte vad en scenmästare gör... vore toppen om Kär fick lön för mödan också.

Hökis sa...

Ja, just det, tack för att ni hänger kvar trots dåliga uppdateringar.
Kram