fredag, april 16, 2010

Fredagsfunderingar

Och en helt ovetenskaplig undersökning.
Karriär.
Jag har aldrig tänkt på vad jag
vill bli när jag blir stor.
Aldrig haft stora drömmar eller
tankar på vad jag skall göra i resten av mitt liv.
Jag har haft ganska många olika jobb, i olika brancher,
mitt måtto har alltid varit att ha kul på jobbet, det har
liksom varit viktigast.
Endel av mina barndomsvänner, inte många men några,
jobbar faktiskt med det som de skrev att de ville jobba med
i "mina vänner"-boken.
Jag tycker att det är otroligt fascinerande.
Här sitter jag.
33 år.
En härlig man, näe vi är inte gifta men han är ändå min.
Två myspluttar.
Ett litet hus vid vattnet.
Jag har det så bra som jag kan ha det.
Men tillbaka till grundfrågan.

Jobbar ni med det ni önskar?
I så fall, när kom ni på att ni
ville jobba med just det DÄR?

Jag vet inte om jag någonsin kommer att säga:
Det där, det är mitt drömyrke,
det skall jag bli när jag blir stor...

4 kommentarer:

Sus sa...

Jag läste in ämnen på Komvux..gjorde ett arbete om ockulta saker 8som jag är skeptisk emot9. Tanten spådde mig och sa: Du är som klippt och skuren för läraryrket.

Och på den vägen är det.

Sus sa...

Men jag vill ju leva på sången.

Vi i Vickland sa...

Ha ha, kan bli en lång kommentar detta... Började fundera för nåra år sen, när jag tröttnat på vården. Mannen tipsade! Vad tyckte du om att göra när du var liten, då när man är sitt rätta, sanna jag? Du vet innan man blev tonåring och påverkades av polarna. Jag hade knasknäppa saker för mig som liten. Och nu har jag mitt drömyrke (redan vid 31 års ålder fick jag det!), Huvudregistrator!!!

Z sa...

Jag kom på i tvåan på hum att jag mer gillade att ta bilder än skriva. Och där bestämde jag mig för att jag ville bli fotograf. Och när jag var 20 fick jag mitt första vick på en lokaltidning. Ett år senare var jag fast antälld. och har jobbat och försörjt mig med det i snart 14 år. Och gillar det fortfarande varje dag!