torsdag, april 15, 2010

Tips emottages tacksamt

En kollega skall ha fest.
80-tal står på schemat.
Det skall bli grymt roligt.
Men det var ju det där med utstyrsel.
Jag var ju inte så tonårig och tjejig då det begav sig.
Gled omkring i mjukisbraller mest hela tiden.

Jag tänker:
Dallas
Varuhuset
Depeche Mode
Miami vice
Duran Duran
Trance Dance

Det ultimata och enklaste vore att låna ihop
en folkdräkt för det är ju lika (o)modernt
alla årtionden.
Mest sugen på synthsvängen men vad hade
tjejerna på sig då?

Vad är 80-talsmode för dig?

3 kommentarer:

Sus sa...

Neonfärger, stora platssmycken, långt permanentat hår, eller som jag hade, värsta synthfrillan.
Pastellfärger.
Våfflat hår, famemode med benvärmare.

Ska jag fortsätta?

Hökis sa...

Hahaha.
Härligt.
Det är bara å gå in i närmsta tjejbutik och handla, det här blir ju lätt ;o)

Synthfrilla? Lång lugg och kort i övrigt eller?

Z sa...

Neonfärger en salig blandning. När jag åkte skidor i alperna hade jag neonrosa och neongrönt zink målat i ansiktet och en en neonrosa rygga... Och mitt hår var "pentat" och min lugg stod rakt upp med en liten böj på slutet, ungefär som när cameron Diaz har sperma i sin lugg i Den där Mary...