söndag, januari 01, 2012

Ett komprimerat 2011

Januari
Var månaden jag letade klänningar.
Gick på en möhippa,dansade poledance
Sjöng karaoke.
Festade loss på ett bröllop i Tällberg.
Inventerade på jobbet

Februari
Bjöd på två bröllop
30 grader kallt
Udda strumpor
Väsande luftrör

Mars
Matrevolution
Kräkfest i omgångar
Franskt på jobbet
Achel
Snö och kyla
Skidspel
Utflyttat vardagsrum
Jag gick på teater.

April
Första grillningen för året
Monstret Kärs traktorgrävare anlände
Kär och barnen var ute på isen, jag va arg.
Vitsippor
Jag var ute och sprang en del.
Sjön sköljde.
Restskatt
Vi satt ute i solen och åt vid påsk.

Maj
Stor blev sex år
Hon tappade sin första tand.
Jag fick ett monster-herpes-utbrott.
Stressade för mycket.
Svacka
Beställde en sista-minuten-resa till Grekland

Juni
Två veckor på Karpathos
Lingbo
Sunnanå
Sista semestereveckan
Sol

Juli
Ockelbo marknad
Var på Bubblaträff
Jobbade
Liten fyllde tre
Vann två kilo Toblerone i Furuvik
Besökare från öst och väst, roligt.
Syltar och saftar
Garage rivs
Jag och Kär firar tio år
Bergviks marknad

Augusti
Stor börjar förskoleklass.
Liten byter dagis
Börjar hundra-dagars-utmaning
sit-up & russiantwist som jag inte riktigt slutför, gjorde dock 100st på dag 100
Sprang 4 km under 20 min PB!
Kantareller plockades
Började spela Wordfeud och fastnade i träsket
Blev med kanin

September
Kär jobbade en heldel kvällar
Jag drack vin
Liten fick åka till akuten med stora nässelutslag
Kaninen fick flytta in
Köpte vinterjacka
Kär hade premiär
Jag klagade

Oktober
Skrapar is på bilrutan
Känner av herpes igen
Taket på traktorn rostar sönder ramlar av
Storebror bryter benet, i Norge, arbetsplatsolycka.
Bloggen fyller tre
Skördar jordärtskockor, får hjälp av Kia med recept på soppa
Börjar jobba extra på Scandic, serverar.

November
Fyndar en ny spis på Blocket
Inventerar, igen
Garaget tar form
Konstruktionsritning till huset anländer
Herpes kommer på monsterbesök igen
Börjar spela Zelda

December
Hamnar i jul-apati
Julfest med jobbet
Orkar inte göra nånting hemma
Kär är en klippa
Mitten av månaden kommer herpesen igen
Städar, städar och plockar
Firar jul både hemma och borta
Skålar in det nya året hemma med familjen, bara vi.
Finkläder och raketer.

...och en liten slutsats
Jag måste stressa mindre.
Jobba bort prestationsprinsessan.
Inte ta på mig allt.
Ta tag i saker.
Bara vara.
Vara jag.

Så 2012 skall bli mitt år

2 kommentarer:

Kia sa...

Javisst, jag orkade hela vägen, inga problem!
Vilken lista! Hur 17 håller du rätt på allt som hänt?

Jag kör the Guldfisk-style (vilket jag inte rekommenderar)

Hökis sa...

Jag kör också guldfisk-style, tur jag har bloggen :0)
Läste igenom förra året och fick inspiration, ganska smart tycker jag hihi.