onsdag, november 26, 2008

Superwoman

Min fina Farmor är en riktig pärla.
Hon var hemma med Liten när jag åkte
iväg med Stor till dagis imorse.
När jag kom hem hade hon:
lagt liten att sova
vikt all tvätt som jag tvättade igår (tre maskiner)
sopat bort all snö på framsidan
tagit bort lövhögarna som låg under snön
sopat av golven !!!

Fantastiskt, hon får flytta hit när hon vill!

sen så:
hämtade hon ved
bakade jag och farmor mitt favvobröd (det enda bröd jag är bra på att baka)
provbakade hon pepparkakor (av degen vi gjorde igår)
bakade farmor goda rågsiktsbullar
gjorde hon crêpes med trattkantarellstuvning. Smarrigt :-)
Stor kom hem från dagis och de båda bakade klart alla pepparkakor.
jag lagade mat
Farmor visade hur hon binder granriskransar.
hon stryker en duk jag tvättade igår (jag brukar bara vika ihop den och ner i lådan)
handtvättar en av Stors klänningar

och dan är inte slut än!

Farmor är Superwoman, jag är helt säker.

tillägg: hon är 84 år!

2 kommentarer:

Anonym sa...

En riktig pärla :)

Anonym sa...

Krama farmor från mig! Så bra är min mamma också, men hon är ju 30 år yngre!Ja visst vore det underbart att ha någon inneboende som fixade med allt möjligt? Tänk att det finn sådana...
Bra Z, nu har du fixat detta, visst kommer han idag F? Hoppas ni får en mysig helg o advent. Vi hörs
Kram Paulina